Op een van de laatste dagen bezochten we een dorpschool die ook getroffen is door de aardbeving. Deze school had nauwelijks hulp gekregen van de overheid. De opbouwwerkzaamheden worden voornamelijk gefinancieerd door particuliere donaties. De school heeft maar 60 leerlingen tot 12 jaar. Er werken er 3 leraren en een rector. De tijdelijk 'containerlokalen' stonden op de plein van het school. De oude lokalen waren zover beschadigd dat ze niet meer in gebruik genomen meer mogen worden. Een verhaal dat me raakte wat de rector vertelde was dat toen de aardbeving gebeurde, drie leraren een stenen muur tegen hielden zodat kinderen veilig weg konden rennen. De muur storte uiteindelijk toch in en alle drie leraren kwamen om.
De kinderen kwamen zichtbaar niet uit rijke gezinnen. Hun kleding waren vaak oud of te klein en de kinderen waren verlegen en keken heel onschuldig uit hun ogen. Velen hadden zeker nog nooit een buitenlander gezien. De blijheid die ze uitstraalden toen we spelletjes met hun deden of snoepjes en simpele schoolspullen aan hun uitdeelden was echt alles waard. Aan deze school heb ik de kunstspullen van Van Beek Artsupplies gedoneerd met daarbij nog wat geld aan de rector voor alles wat de school nog nodig heeft. Dit geld kreeg ik mee van vrienden voor wanneer ik vond dat het goed zou worden gebruikt.
De kinderen kwamen zichtbaar niet uit rijke gezinnen. Hun kleding waren vaak oud of te klein en de kinderen waren verlegen en keken heel onschuldig uit hun ogen. Velen hadden zeker nog nooit een buitenlander gezien. De blijheid die ze uitstraalden toen we spelletjes met hun deden of snoepjes en simpele schoolspullen aan hun uitdeelden was echt alles waard. Aan deze school heb ik de kunstspullen van Van Beek Artsupplies gedoneerd met daarbij nog wat geld aan de rector voor alles wat de school nog nodig heeft. Dit geld kreeg ik mee van vrienden voor wanneer ik vond dat het goed zou worden gebruikt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten